Fejlesztések
A Csodavárban magasan képzett szakembereink egyedülálló szakmai program alapján, a legkorszerűbb terápiás módszerekkel és eszközökkel segítik az eltérő fejlődésmenetű, például autizmussal élő, tanulásban és értelmileg akadályozott, vagy más okból sajátos nevelési igényű gyermekek fejlődését a gyerekek születésétől fogva az általános iskolás kor végéig.
Tapasztalt gyógypedagógusaink és egy-egy területre specializálódott szakembereink fejlesztő munkájának alapja minden esetben a gyermek aktuális állapotának és egyéni igényeinek felmérése, az elérendő cél meghatározása, valamint az egyéni fejlesztési terv elkészítése, amelyet a fejlesztés eredményeinek rendszeres visszamérése követ.
Kiemelt figyelmet fordítunk a szülők tájékoztatására és aktív részvételére a fejlesztés folyamatában, valamint Szülőklub és egyéb programok keretében segítjük őket a számukra legfontosabb tudás megszerzésében. A fejlesztés nem áll meg a Csodavár kapuján kilépve: megmutatjuk a szülőknek, hogyan foglalkozzanak otthon is eredményesen a gyermekükkel.
Étkezési zavarokról akkor beszélünk, ha a gyermek nem képes bizonyos ételeket elfogyasztani, illetve azokat visszautasítja, nyelési, rágási problémákkal küzd, öklendezik, túl sokat, túl keveset eszik, megrekedt alacsonyabb táplálási szinten.
Tovább a fejlesztéshez…Robotok bevonásával végzett fejleszétésünk játékos formában segíti a gyerekeket a téri tájékozódás megerősítésében is.
Tovább a fejlesztéshez…A nyelvi és a kommunikációs kompetencia megerősítésének különböző, játékos formái a jó teljesítményekre képes, sikeres személyiség zálogává válhatnak.
Tovább a fejlesztéshez…Már óvodás korban érdemes odafigyelni az olvasást és írást elősegítő készségek fejlesztésére, az általános iskola alsó tagozatába járó gyermekek esetében pedig az olvasási problémák azonnali kezelése meghatározó fontosságú.
Tovább a fejlesztéshez…Tanulásban akadályozott vagy enyhe fokban értelmi sérült gyerekek is eredményesen fejleszthetők Sindelar módszerrel.
Tovább a fejlesztéshez…A megkésett vagy akadályozott beszédfejlődés általában egyéni fejlesztés keretében korrigálható, más esetekben azonban egyéb problémákra utal.
Tovább a fejlesztéshez…Tanulási, magatartási és beilleszkedési zavarok, valamint diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia diagnózisa vagy gyanúja esetén hatékonyan alkalmazható a Delacato okosító torna
Tovább a fejlesztéshez…Éretlen vagy egyes területeken nem kellően érett idegrendszerű gyerekek fejlődésében a szenzoros alapú mozgásterápia látványos változásokat képes beindítani.
Tovább a fejlesztéshez…Készségfejlesztő csoportunk autizmussal élő gyermekek, fiatalok számára nyújt nagy segítséget a társas kapcsolatok, énkép, önismeret, érzelmek és más belső állapotok megértéséhez.
Tovább a fejlesztéshez…Komplex, bizonyított módszertant alkalmazunk, és a gyógypedagógiai munkát rendszeres tanácsadással egészítjük ki.
Tovább a fejlesztéshez…A tréning célja az, hogy egy meghatározott időintervallum alatt különböző elektróda felhelyezések mellett, protokollok betartásával az agy működését pozitív irányba mozdítsa.
Tovább a fejlesztéshez…Az alapozó terápia egy komplex idegrendszer-fejlesztő terápia, melynek során a gyermekek idegrendszere folyamatosan ingereket kap. Ennek eredményeként a gyermek igen magas fokú mozgásügyességig jut el; a beszéd-, az olvasási- és íráskészsége is jelentős mé
Tovább a fejlesztéshez…A tervezett szenzomotoros tréning célja az idegrendszer érési folyamatainak beindítása, az együttműködés kialakítása, a zavaró tünetek csökkentése.
Tovább a fejlesztéshez…Komplex mozgásterápia, ahol gyakorlatokkal ingereljük az agy frontális területét. A terápia hatására nő az agy éberségi szintje, emiatt javul az információ felvétele, felidézése, feldolgozása.
Tovább a fejlesztéshez…A gyermek egyéni képességeinek felmérését követően azon területeknek a fejlesztése kerül előtérbe, ahol elmaradás tapasztalható.
Tovább a fejlesztéshez…